Tuesday, April 24, 2012

K-POP

Assalamualaikum

entry hari ini aku nak cerita tentang trend zaman sekarang. Dunia sekarang sudah berubah mengikut peredaran zaman. cakap pasal zaman, dulu-dulu ade zaman 60an, hiphop, rock indie dan sekarang yang sedang menular kat Malaysia ni ialah K-POP.
ape itu K-POP??

K-pop (Korea: 가요, Gayo) (1 singkatan muzik Korea popular pop atau Korea) adalah 1 genre muzik yang terdiri daripada pop, tarian, electropop, hip hop, rock, R & B, muzik elektronik yang berasal di Korea Selatan. Selain muzik, K-pop telah berkembang menjadi cabang kebudayaan yang popular di kalangan remaja dan dewasa muda di seluruh dunia, menyebabkan kepentingan meluas dalam fesyen dan gaya penyanyi kumpulan idola dan Korea itu sendiri.

Aku pun dah terjebak sikit dengan korea wave ni. sebab buka je tv cerita korea.buka je korea lagi.. tukar channel lain pun korea jugak. adushh.. lama2 tengok best jugak.haha.. tapi aku rasa aku dah addictic dengan satu kumpulan dari korea ni iaitu CNBLUE. (waaahhh) ^_^..



CN BLUE <3





wahhhh.hahahaha..


Kalau kat Malaysia kita ada indie band seperti Hujan, Bittersweet n lain2. lau kat korea CNBLUE ialah salah satu kumpulan indie band yang agak popular disana. mereka bermula dengan perform on the streets and in live clubs in Japan.mereka ni agak good looking jugak tapi suara mereka yang paling pntg.sangat best.. So, bawah ni boleh la tengok2 ahli2 kumpulan CNBLUE. :)



Name: Jung Yong Hwa (정용화)
Nickname:Yonghwa
Birthdate: 22/06/1989
Position: Guitar & Vocal
Height: 180cm
Weight: 63kg
Blood Type: A
Debut Actor: You’re beautiful as Kang Sin-woo



Name: Lee Jong Hyun (이종현)
Nickname: Jonghyun
Birthdate: 15/05/1990
Position:Guitar & Vocal
Height: 182cm
Weight: 64kg
Blood Type: O
'have an amazing voice' XD


Name: Lee Jung Shin (이정신)
Nickname: Jungshin
Birthdate: 15/09/1991
Position: Bassist
Height: 186cm
Weight: 66kg
Blood Type: A
He replaced former member Kwon KwangJin!



Name: Kang Min Hyuk (강민혁)
Nickname: Minhyuk
Birthdate: 28/06/1991
Position: Drummer
Height: 184cm
Weight: 60kg
Blood Type: A


Antara lagu2 yang popular ialah 'im a loner', 'love', 'black flower', 'love light' dan yang paling best sekali ialah 'intuition'.. dengar2 kan lah..hehe






p?s: aku pun tak taw kenapa aku post benda ni. tapi ni akan menjadi salah satu koleksi band yang aku suka.hahaha XD

No comments:

Post a Comment